Autor | KOJI KAMOJI |
---|---|
Materiał | serigrafia na kartonie |
Nakład | 55 |
Sygnatura | ołówkiem wszystkie kartony : 5 /55, p.d.: Koji Kamoji, wszystkie mają na odwr. p.d pieczęć: WALDEMAR ANDZELM | COLLECTION |
Wydawca | Waldemar Andzelm Gallery |
Wymiary | 60 x 60 cm. |
Teka z grubej tektury ze skrzydełkami, na pierwszej stronie okładki nadruk : WALDEMAR ANDZELM GALLERY, LIMITED EDITION | koji kamoji
Zawiera komplet 6 sygnowanych grafik.
„Czy szukam czegoś w sztuce? Może harmonii między mną a światem? Obraz jest rezultatem tych poszukiwań. Kolejne obrazy są jakby przystankami w tej drodze” – Koji Kamoji
Kōji Kamoji (ur. 1935) – polski i japoński malarz, twórca obiektów i instalacji mieszkający i tworzący w Warszawie.
"W latach 1953–1958 studiował w Akademii Sztuk Pięknych Musashino w Tokio (dyplom w 1958 roku) w pracowni profesorów Saburō Aso i Chōnana Yamaguchi. W 1959 roku przyjechał do Polski i podjął studia na warszawskiej ASP (dyplom w 1966 roku) w pracowni prof. Artura Nacht-Samborskiego. Od 1965 roku aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym reprezentując polską sztukę współczesną.
Laureat Nagrody Krytyki im. C.K. Norwida w 1975 roku a w 2015 roku nagordy im. J. Cybisa. Od 1967 roku współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie.
Forma charakterystyczna dla twórczości Kōji Kamoji przypomina swoją lapidarnością i skrótowością haiku, w których poeci utrwalali nastrój przemijania. Charakterystycznym i często używanym przez niego słowem jest „skupienie”, które dla tego artysty stanowi klucz do rozumienia kultury – zjawiska będącego głównym obiektem jego artystycznych rozmyślań i analiz. Twórczość Kamoji'ego przeważnie ma charakter sztuki in situ, w której nie bez znaczenia jest kontekst, w jakim jest prezentowana. Jego realizacje często stanowią obiekty i aranżacje dedykowane indywidualnym przestrzeniom." cytat za WIKIPEDIA - https://pl.wikipedia.org/wiki/K%C5%8Dji_Kamoji