Autor | PANOFSKY ERWIN |
---|---|
Ilość stron | 467 |
Ilustracje | 319 |
Miasto | Warszawa |
Nr wydania | pierwsze polskie |
Redakcja | Jan Białostocki |
Rodzaj okładki | płótno, papierowa obwoluta |
Rok | 1971 |
Stan zachowania | ogónie stan dobry (można czytać z przyjemnością), jedynie podniszczona obwoluta, delikatne zagięcia kart, nieaktualne dawne pieczątki |
Tłumaczenie | zbiorowy |
Wstęp | Jan Białostocki |
Wydawca | PIW |
Wymiary | 25 x 18 cm. |
Tom studiów Erwina Panofsky`ego – wybitnego, niemieckiego historyka sztuki i eseisty pochodzenia żydowskiego, jednego z twórców ikonologii.
Spis treści:
Przedmowa, Jan Białostocki
Ikonografia i ikonologia.
Architektura gotycka i scholastyka.
Suger, opat St-Denis.
Imago Pietatis. Przyczynek do historii typów przedstawieniowych Mąż Boleści i Maria Pośredniczka
Rzeczywistość i symbol w malarstwie niderlandzkim XV wieku
Kim jest Tymoteusz Jana van Eycka?
Artysta, uczony, geniusz. Uwagi o «Renaissance-Dammerung».
Neoplatoński ruch we Florencji i w północnych Włoszech.Bandinelli i Tycjan.
Ruch neoplatoński i Michał Anioł.
Trzy ryciny Albrechta Durera: Rycerz, Śmierć i Diabeł, Sw. Hieronim w pracowni, Melencolia
Galileusz jako krytyk artystyczny. Postawa estetyczna i myśl naukowa.
Spętany Eros. Przyczynek do genealogii Danae Rembrandta
El in Arcadia ego. Poussin i tradycja elegijna
Ideowe poprzednik! chłodnicy Rolls-Royce'a
Styl i tworzywo w filmie.
W obronie wieży z kości słoniowej.
Posłowie, Erwin Panofsky (1892—1968), myśliciel, historyk, człowiek.
Bibliografia dzieł Erwina Panofsky'ego.
Spis ilustracji.