OŁOWSKA PAULINA bez tytułu [giclee print sygnowany]

OŁOWSKA PAULINA bez tytułu [giclee print sygnowany]

2009

2200,00 zł
dostępny | jedyny egzemplarz
AutorOŁOWSKA PAULINA
Materiałgiclee print na papierze
Nakład38/50
Rok2009
Stan zachowaniabardzo dobry, kolekcjonerski
Sygnaturaodręcznie ołówkiem na odwrocie 38/50, 2009, Paulina Ołowska
Wymiarykompozycja 28 x 21 cm., w ramie 48 x 40 cm.

Praca oprawiona w elegancką ramę ! (fot. na życzenie)

Paulina Ołowska (ur. 1976) - studiowała na Wydziale Wideo i Malarstwa w The Art Institute of Chicago (1994-96) oraz na Wydziale Malarstwa gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych (1996-98), gdzie uzyskała dyplom w pracowni malarstwa prof. Mieczysława Olszewskiego (aneks w pracowni multimedialnej prof. Witosława Czerwonki). Jest stypendystką Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Hadze (1988), Centro de Art Communication Visual (Arco) w Lizbonie (1998/99), CCA w Kitakyushu (1999/2000) i Rijksakademie van Beeldende Kunsten w Amsterdamie (2001/02). Jej prace znajdują się w kolekcjach Centre Pompidou, MoMA The Museum of Modern Art. czy Tate. W ostatnich dniach grudnia magazyn „New York Times” ogłosił listę osób, które miały największy wpływ na kulturę w 2016 roku. W tym prestiżowym gronie – obok m.in. Michelle Obamy, Lady Gagi i Donatelli Versace – znalazła się Paulina Ołowska. Nowojorska redakcja nazwała Ołowską „najbardziej optymistyczną, a zarazem sentymentalną polską artystką”, która „maluje zapomnianą przeszłość, wierzy w nią i nią żyje”. W listopadzie i grudniu w Metro Pictures w Nowym Jorku odbyła się wystawa Ołowskiej „Wisteria, Mysteria, Hysteria”.

Jednym z tematów, który konsekwentnie przewija się przez całą twórczość Pauliny Ołowskiej, jest prezentowana w przeróżnych obliczach kobieta. Artystka w niezwykle wnikliwy sposób bada rolę, jaką przypisuje się kobiecie w erze wszechogarniającej konsumpcji, a przede wszystkim kreśli jej pozycję w świecie sztuki, stąd zainteresowanie między innymi postaciami polskich protoplastek Aliny Szapocznikow, Zofii Stryjeńskiej czy Mai Berezowskiej. W prezentowanej tu pracy Ołowska, korzystając z medium kolażu, rekonstruuje wycięte z kolorowej prasy fragmenty zdjęć, nadającym im tym samym charakterystyczną dla siebie uwspółcześnioną narrację. Bohaterką tych zdjęć jest właśnie pochylona nad swym dziełem – kobieta-artystka. Głosem swojej bohaterki Ołowska zdaje się definiować współczesną tożsamość artystek oraz ich zmagania w pogodzeniu prywatnej przestrzeni z działaniami na polu artystycznym. W swoich kompozycjach Ołowska porusza problematykę związku pomiędzy minioną rzeczywistością a idealistycznymi wizjami teraźniejszości. Odbiór jej prac wynika zatem z nostalgicznej osobowości samej artystki, licznych odwołań do literatury oraz historii sztuki, a przede wszystkim refleksją nad zapomnianą już estetyką minionych dekad.

Druk giclée zwany również inkografią - to uznany na całym świecie rodzaj druku, reprodukcji artystycznej. Wykonywany przy użyciu najwyższej jakości atramentów pigmentowych i specjalistycznych podłoży zapewniających wyjątkową jakość i trwałość oraz odwzorowanie.


Zobacz również